עו"ד מיכה פטמן על פרשת "פגסוס": "מקומם של החוקרים האלה בכלא"

    אסתי פלד No Comments on עו"ד מיכה פטמן על פרשת "פגסוס": "מקומם של החוקרים האלה בכלא"

    עו"ד מיכה פטמן בשיחה עם 'קול חי': "המשטרה והפרקליטות לא משקרים. הם באמת לא יודעים שהמקור המודיעיני הוא בתוכנה לא חוקית. החוקרים האלה מקומם בבית הסוהר. הם יודעים שתובע לא יאשר תיק כזה אם הוא ידע איך זה הושג ולכן הם לא מספרים לו או למפקדיהם"

    צילום: פלאש 90
    21:31
    01.05.24
    אבי בלום No Comments on איש מירון: "למה לא העמידו מיגוניות בהר?"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד מיכה פטמן שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על פרשית החדירות המשטרתיות לטלפונים ניידים באמצעות תוכנת רוגלה: "כללי המחשק לא השתנו", מסביר פטמן. "המודיעין המשטרתי מאזין להערכתי גם בלי צווים ובלי סמכות".

    הוא סיפר על הפרקטיקות הפסולות: "לפני עשרים שנה הם היו מאזינים לחשוד, מגלים ראיה לעבירה ואחרי זה מוציאים צו וממשיכים להאזין בתקווה שאותו חשוד ימשיך להפליל את עצמו ותהיה להם ראיה חוקית. היום הם חודרים מרחוק לכל המחשב של האיש אחורה ויודעים הכל ואז יש להם הרבה יותר כלים לפענח עבירות ומקבלים את הראיות והולכים לשופט ומבקשים צו. תופסים את הפלאפון ועכשיו יש את הראיה בדרך חוקית".

    הוא התייחס להכחשות גופי האכיפה ואמר: "המשטרה והפרקליטות לא משקרים. הם באמת לא יודעים שהמקור המודיעיני הוא בתוכנה לא חוקית. החוקרים האלה מקומם בבית הסוהר. הם יודעים שתובע לא יאשר תיק כזה אם הוא ידע איך זה הושג ולכן הם לא מספרים לו או למפקדיהם".

    עוד אמר עו"ד פטמן: "הפגיעה באמון היא גדולה ומוצדקת. אבל אפשר להסדיר מנגנון חוקי. לחדור מרחוק ללא צו זו באמת פגיעה לא מידתית. זה צריך להיות בפיקוח אמיתי".

    עוד הוסיף פטמן: "תאר לעמך שעושים את זה למנכ"ל משרד ממשלתי שמבצע דברים ביטחוניים ואותם חוקרים נחשפים לדברים שאין להם סיווג לזה ואחרי זה – זה גם דולף החוצה".

    לדבריו "ה'די אן איי' של שופטי ישראל הוא לקבל את דרישות המשטרה כמעט תמיד, אבל הגיע הזמן שהם יבינו שהמשטרה לא תמיד אומרת אמת. צריך לשאול יותר שאלות ולהדק את הפיקוח על הגופים האלה".



    0 תגובות